Přednášky, semináře, workshopy, konference a další vzděláávací aktivity pro učitele. Vzdělávací cíl:
Seznámení pedagogů s možnostmi a formami zážitkového vzdělávání, možnostmi využití forem zážitkového vzdělávání (RPG, larp) ve vyučování. Vyzkoušet si některé komorní vzdělávací hry (larpy) v pozici hráče (žáka). Seznámit se s mechanismem tvorby zážitkových her, naučit se takové jednoduché komorní hry využitelné ve vyučování vytvářet. Seznámit se s možnostmi, kde hledat další hry a materiály. Ukázat možnosti kooperace a síťování.
Tento kurz je akreditovaný MŠMT Č.j.:
MSMT- 16311/2016-2-444
Obsah - podrobný přehled témat výuky a jejich anotace včetně dílčí hodinové dotace:
I. blok – 8 hodin
Úvod , seznámení s cílem, očekávání 15 minut
II. blok – 8 hodin
Forma: Dvoudenní prezenční kurz.
Celková hodinová dotace 16 hodin Tento kurz je akreditovaný MŠMT Č.j.:
MSMT- 16311/2016-2-444
Obsah - podrobný přehled témat výuky a jejich anotace včetně dílčí hodinové dotace:
I. blok – 8 hodin
II. blok – 8 hodin
Vzdělávací cíl:
Dvoudenní prezenční kurz.
Celková hodinová dotace 16 hodin Velice prakticky a „přízemně“ zaměřený workshop pro žáky, v němž se účastníci dovědí elementární pravidla potřebná pro vznik zajímavého videa, pod vedením lektora si osahají kameru, vymyslí a natočí několik záběrů seskládaných v kratičký skeč a nastříhají si ho. Úspěšně jsme jich realizovali řadu jak pro učitele, tak pro žáky.
Na začátku je krátký seminář zaměřený na tvorbu scénáře, v jeho rámci účastníci vyvtoří vlastní scénář a storybord ke kratičkému skeči.
Druhé téma je zaměřené na elementární pravidla kamery, záběrování – z praktických důvodů spojené s kratičkým exkurzem do střihu.
Pak následuje blok, v jehož rámci účastníci pod vedením lektoravlastnoručně natočí kratičký skeč a po natočení ho i sami nastříhají.
V závěru proběhne projekce videí a diskuse o tom, jak je co udělané, co funguje dobře, co nefunguje dobře – a jak to příště udělat lépe.
Rozsah workshopu je ideálně 4-6 vyučovacích hodin s přestávkami. Je to tedy dobrý program třeba na projektové dny apod. Workshop Filmová výchova pro učitele – natáčíme video, film
Tento kurz je akreditovaný MŠMT (Čj. MSMT-7902/2015-2-237)
Porozumění filmu a médiím je spojené se zážitkem média sami vytvářet. Jakmile člověk zkusí natočit vlastní krátké video, zpracovat vlastní „zpravodajský šot“, pochopí jeho různorodé aspekty rychleji než po mnohahodinové teoretické výuce. Náš přístup je tedy takový, že hlavní linkou výuky je vlastní tvorba žáků, učitel je provází různými fázemi vzniku mediálních děl a pomáhá jim odhalovat principy, na kterých filmová a mediální tvorba stojí a přes tuto tvorbu se dostanou k teorii.
Worskhop je postavený tak, aby si účastníci sami vyzkoušeli aktivity, které pak budou realizovat s žáky.
1. den
2. den
3. den
1 hodina společné promítání vytvořených filmů, diskuse
1 hodina – náměty pro metodiku, vazba na RVP, vazby na další předměty, diskuse
závěr
Tyto zcela praktické aktivity jsou zpravidla startovními impulzy pro otvírání obecnějších teoretických a didaktických otázek.
Rozsah workshopu je ideálně 22-24 vyučovacích hodin s přestávkami.
Aby byl seminář pro učitele co nejefektivnější, je ideální, budou-li mít vlastní kameru a notebook, s kterými později budou pracovat ve výuce. Workshop pro učitele ZŠ / SŠ
Tento kurz je akreditovaný MŠMT (Čj. MSMT-7902/2015-2-237)
Porozumění filmu a médiím je spojené se zážitkem média sami vytvářet. Jakmile člověk zkusí natočit vlastní krátké video, zpracovat vlastní „zpravodajský šot“, pochopí jeho různorodé aspekty rychleji než po mnohahodinové teoretické výuce. Náš přístup je tedy takový, že hlavní linkou výuky je vlastní tvorba žáků, učitel je provází různými fázemi vzniku mediálních děl a pomáhá jim odhalovat principy, na kterých filmová a mediální tvorba stojí a přes tuto tvorbu se dostanou k teorii.
Worskhop je postavený tak, aby si účastníci sami vyzkoušeli aktivity, které pak budou realizovat s žáky.
Na začátku je krátký seminář zaměřený na tvorbu scénáře, v jeho rámci účastníci vytvoří vlastní scénář a storybord ke kratičkému skeči.
Druhé téma je zaměřené na elementární pravidla kamery, záběrování – z praktických důvodů spojené s kratičkým exkurzem do střihu.
Pak následuje blok, v jehož rámci účastníci pod vedením lektora vlastnoručně natočí kratičký skeč a po natočení ho i sami nastříhají.
Nakonec proběhne projekce videí a diskuse o tom, jak je co udělané, co jakým způsobem funguje.
Tyto zcela praktické aktivity jsou startovními impulzy pro otvírání obecnějších teoretických a didaktických otázek.
Rozsah workshopu je ideálně 6 vyučovacích hodin s přestávkami.
Aby byl seminář pro učitele co nejefektivnější, je ideální, budou-li mít vlastní kameru a notebook, s kterými později budou pracovat ve výuce.
Zážitkové vzdělávání a hraní rolí
LARP, RPG, zážitkové vzdělávání - informace, principy, možnosti 45 minut
Ve 2-3 skupinách - první kolo her 4 hodiny
Debrífing, 30 minut
Workshop - aplikace her ve vyučování, náměty 60 minut
Workshop - tvorba her 60 minut
Ukončení 1. dne, připomínky, dotazy, vlastní postřehy 30 minut
Úvod , seznámení s cílem, očekávání 15 minut
Ve 2-3 skupinách - druhé kolo her 4 hodiny
Debrífing, 45 minut
Workshop - aplikace her ve vyučování, náměty 30 minut
Workshop - tvorba her, zkušenosti, obtíže 60 minut
Workshop - inspirace, další zdroje, síťování 60 minut
Ukončení 1. dne, připomínky, dotazy, vlastní postřehy 30 minut
Rozvoj logiky a matematické gramotnosti hrou
Úvod , seznámení s cílem, očekávání 30 minut
Moderní deskové hry zaměřené na rozvoj logiky 30 minut
Hry pro jednoho hráče: Antivirus, Barevný kód, Club 2%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%, Safari 2 hodiny
Quarto, Quoridor, Pentago, Krycí jména 3 hodiny
Hry s čísly pro mladší žáky: Bubbles, Raz dva, Numerabis, 6. bere 90 minut
Ukončení 1. dne, připomínky, dotazy, vlastní postřehy 30 minut
Úvod druhého dne, reflexe prvního bloku 30 minut
Moderní deskové hry zaměřené na matematiku 30 minut
Abaku, Da Vinci Code, Enigma, Ubongo 2 hodiny
Matematika V kostce, Mnoho monster,Speedy 2 hodiny
Rummikub, Repello, The game 2 hodiny
Zpětná vazba - dotazník, reflexe, dotazy. 1 hodina
Seznámení pedagogů s moderními deskovými hrami, které jsou zaměřené na rozvoj logiky a matematické gramotnosti. Cílem je předvést široký rozsah témat, při jejichž výuce lze využít moderní deskové hry. Dále předvést aktivity, použitelné při práci se žáky, k nimž je možno využít prvky z těchto her.
TVOŘÍME VIDEO
FILMOVÁ VÝCHOVA II. (víkendová)
1 půlhodina úvodní, přehled programu
1 hodina – možnosti pojetí filmové a mediální výchovy, pedagogické možnosti, metody, odlišnosti – co bude součást průřezového tématu a co volitelného předmětu
1 hodina Na začátku je krátký seminář zaměřený na tvorbu scénáře,
1 hodina účastníci si vytvoří vlastní scénář a storyboard ke kratičkému skeči.
1 hodina, diskuse, rozbor scénářů, výběr, co budou chtít točit
přestávka na oběd
2 hodiny Kamera, záběrování, svícení, ukázky z filmů
1 hodina – technické otázky kolem formátů, nastavení kamery atd.
4 hodiny – účastníci pod vedením lektora vlastnoručně natočí kratičký skeč
přestávka na oběd
1 hodina – střih, ukázky
3 hodiny – účastníci pod vedením lektora vlastnoručně natočený skeč sestříhají
1 hodina – o zvuku, ruchy ve filmu, filmová hudba, ukázky
1 hodina barevné korekce, mastering, částečně technické otázky
1 hodina – účastníci pod vedením lektora vlastnoručně natočený a nastříhaný skeč dokončí a vyexportují
1 hodina – žánry, námět-téma-sdělení
přestávka na oběd
FILMOVÁ VÝCHOVA I.